3 min
89 keer
Gepubliceerd op 12-08-2020
Cultuurcentrum Mechelen kiest voor eGo met online ticketsysteem
Om het cultuurseizoen 2020-2021 met een knaller voor te stellen aan alle Mechelaars, koos het Cultuurcentrum Mechelen (CCM) voor een gloednieuwe eGo-website.
Eentje die bovendien voorzien is van een online ticketsysteem om cultuurliefhebbers sneller te kunnen bedienen.
Carte blanche voor look-and-feel
Omdat de oude website dringend aan vernieuwing toe was, besloot het Cultuurcentrum Mechelen om een nieuw CMS-pareltje aan te kopen. Het cultuurhuis koos voor eGo van Tobania Public, omdat ze daarin carte blanche kregen wat de look & feel betreft. “Het CCM gaf ons zijn visie en voorkeuren door en wij stoomden alles klaar voor de lancering samen met softwareleverancier Ticketmatic”, zegt Joke Veuchelen, Service Delivery Manager bij Tobania. Mechelen wou immers ticketingsoftware koppelen aan de website om de verkoop vlotter te doen verlopen. Daarom betrok de stad de software-ontwikkelaar in het project.
Tweewekelijkse sprints
“Het was een uitdagende, maar heel vruchtbare samenwerking. In maart kwam het CCM met de vraag om zijn CMS te ontwikkelen, in mei stond de gloednieuwe website – ondanks de coronamaatregelen - online”, gaat Veuchelen verder. Dat kwam volgens Joke grotendeels door de transparante communicatie. Zowel tussen Tobania Public en de stad Mechelen als tussen Tobania Public en Ticketmatic. Zo vonden er onder andere tweewekelijkse sprints plaats waarin het tussentijdse werk telkens werd overgezet naar de testomgeving van de klant. De diverse testfases en het hechte teamwerk gaven uiteindelijk de doorslag voor een mooi resultaat: een gebruiksvriendelijke website met een stijgend aantal paginabezoeken van de Mechelaars.
